Signum. Notaris de Palafrugell (fins al 1900)
Visita comentada a l’exposició i a l’interior de l’Arxiu Municipal
Places limitades.
Inscripció prèvia a arxiu@palafrugell.cat
Segona edició de la visita comentada organitzada amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius, programada per donar resposta a l’interès de les persones que no van poder assistir a la primera convocatòria.
L’exposició, elaborada per Anna Maria Cuesta i Montse Miró a partir de documentació procedent de diversos arxius —entre els quals l’Arxiu Municipal de Palafrugell, l’Arxiu Històric de Girona i diversos arxius privats—, presenta una selecció de signatures notarials, contextualitza la figura dels notaris al llarg dels segles i posa en valor aquesta documentació com a font essencial per a la història local.
La mostra consta de diversos plafons instal·lats al llarg de l’escala i del passadís de l’Arxiu, així com d’una selecció de documents originals exposats en vitrines.
La visita comentada a l’exposició Signum. Notaris de Palafrugell (fins al 1900) inclourà una explicació a càrrec de les autores, amb suport audiovisual, i un recorregut per les instal·lacions de l’Arxiu Municipal.
En sintonia amb el lema de la #IAW2026, #ArxiusPerALaJustícia: drets, memòria i futurs, la mostra destaca el paper de la documentació notarial com a font fonamental per a la seguretat jurídica i la garantia de drets, així com la seva contribució a la preservació de la memòria col·lectiva i a la comprensió de les relacions socials i econòmiques al llarg del temps.






